%0 Journal Article %T ارزیابی و تحلیل رضایت مندی مدیران محلی از خدمات سازمان‌های محلی مطالعة موردی:‌ روستاهای شهرستان شیروان و چرداول %J پژوهشهای جغرافیای انسانی %I دانشگاه تهران %Z 2008-6296 %A دربان آستانه, علیرضا %A قنبری, مرتضی %A صحرایی خانقاه, محدثه %D 2015 %\ 02/20/2015 %V 46 %N 4 %P 771-789 %! ارزیابی و تحلیل رضایت مندی مدیران محلی از خدمات سازمان‌های محلی مطالعة موردی:‌ روستاهای شهرستان شیروان و چرداول %K تحلیل خوشه‌ای %K رضایتمندی %K سازمان محلی %K شهرستان شیروان و چرداول %K کیفیت خدمات %R 10.22059/jhgr.2015.51271 %X این پژوهش با هدف سنجش و تحلیل رضایت مدیران محلی از عملکرد سازمان‌های محلی فعال در نواحی روستایی شهرستان شیروان و چرداول (استان ایلام) انجام شده است. حوزة پژوهش، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان است که در زمان پژوهش، شورای اسلامی داشته‌اند و جامعة آماری تحقیق نیز تمامی اعضای شورای اسلامی این روستاهاست. به‌دلیل ضرورت آگاهی از میزان رضایت روستاییان تمامی روستاها، مطالعه به‌صورت تمام‌شماری انجام شد و در مجموع، 445 پرسشنامة بسته از 168 روستای بالای 20 خانوار گردآوری شد. در این پژوهش، برای سنجش رضایت روستاییان از مدل شکاف کیفیت خدمات، برای تحلیل نتایج و ارزیابی نظر مدیران محلی از آزمون کای‌اسکوئر تک‌نمونه‌ای و برای مقایسه و سطح‌بندی رضایتمندی، از تحلیل خوشه‌ای استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد روستاییان، در مجموع از عملکرد سازمان‌های محلی، رضایت اندکی دارند. در این میان، روستاییان دهستان زردلان با امتیاز 5/3 (در بازة یک تا پنج) کمترین و روستاییان دهستان کارزان با امتیاز 53/3 بیشترین رضایت را از خدمات عمومی اعلام کردند. خدمات رسانة جمعی (رادیو و تلویزیون)، آنتن‌دهی موبایل، بیمة روستاییان و خدمات آموزش ابتدایی، بیشترین امتیاز رضایتمندی جامعة آماری را کسب کردند و در نهایت، نتایج تحلیل همبستگی نشان داد ارتباط مثبت و معناداری بین شاخص عمومی برخورداری، و ارتباط معکوس و معناداری بین شاخص میانگین فاصلة دسترسی با شاخص رضایت‌ عمومی وجود دارد. %U https://jhgr.ut.ac.ir/article_51271_7d872471b35134ca3dd8e968306bb551.pdf