باغبان نژاد، الناز. (1394). توسعه محلات شهری خلاق با بهرهگیری از مشارکت کودکان (نمونه موردی محله 7 منطقه 12 شهرداری مشهد. پایاننامه کارشناسی ارشد برنامهریزی شهری شهرسازی. دانشکده هنر و معماری اسلامی، دانشگاه بینالمللی امام رضا علیهالسلام، ایران.
پورمحمد، محمدحسین؛ رجمان زاده، سیدعلی و اسماعیل کاوسی، 1398، نقش رسانه ملی در توسعه شهر خلاق، نشریه مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 11(2)، 157-166.
پیربابائی، محمدتقی؛ ربیعیفر، ولیاله و اسدی محلچالی، مسعود. (1397). پایش ساختار شهرها از منظر راهبرد شهر خلاق (مطالعه موردی: 8 کلانشهر کشور). فصلنامه برنامهریزی توسعه کالبدی، 3(3)، 11-31.
حمیدی، آرمان؛ سالاریپور، علیاکبر و حسام، مهدی. (1400). ارزیابی سیاستهای مدیریت شهری در بهرهبرداری از برند شهر خلاق (مطالعه موردی: رشت). پژوهشهای جغرافیای برنامهریزی شهری، 9(2)، 439-461.
دهدشتی شاهرخ، زهره و فیاضی مرتضی، 1390، مدیریت بازاریابی در صنعت گردشگری. تهران: موسسه انتشارات مهکامه. چاپ اول.
رحیمی فرد، قاسم؛ قربانی، رسول؛ بابایی اقدم، فریدون و حیدری چیانه، رحیم. (1400). ارزیابی شاخصهای شهر خلاق در ایجاد گردشگری خلاق شهری (مطالعه موردی: خوی). پژوهشهای جغرافیای انسانی، 53(4)، 1509-1522.
شاهیوندی، احمد و موسوی پور، الهام. (1396). اثرگذاری فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی نوین بر ساختار کالبدی - فضایی شهر با رویکرد شهر خلاق (مطالعه موردی شهر اصفهان). نشریه مطالعات شهری، 6(25)، 77-90.
قره بگلو، مینو و کارگر، طناز. (1394). بینشی نوین در خوشههای خلاق شهری (پتانسیلهای فضای واسط میدان نقشجهان و دانشگاه هنر اصفهان بهعنوان مکان جاذب طبقه خلاق). ماهنامه باغ نظر، 13(45)، 43-60.
مافی، رضا؛ قدمی، محسن؛ مظاهری، محمدمهدی و فراهانی، فاطمه. (1397). ارائه الگوی مطلوب شهر خلاق در کلانشهر تهران. مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 11(1)، 33-61.
محمودی آذر، شیرزاد و داودپور، زهره. (1397). برند سازی شهری برای تحقق شهر خلاق؛ ارائه نظریهای داده بنیاد (موردمطالعه: شهر ارومیه). توسعه محلی (روستائی-شهری)، 10(1)، 115-136.
https://doi.org/10.22059/jrd.2018.68414
مرکز آمار ایران، 1392، نتایج آمارگیری از گردشگران ملی تابستان 1392، سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، مرکز آمار ایران، تهران.
مشکینی، ابوالفضل؛ علی پور، سمیه و حاجیزاده، مریم. (1399). تبیین سطوح خلاقیت شهری در نظام شهری کلانشهرها (مطالعه موردی: کلانشهر کرج).
پژوهشهای جغرافیای انسانی، 52(2)، 385-400. https://doi.org/10.22059/jhgr.2017.62460
مطلبی، قاسم؛ حیدری، شاهین و شیرمحمدی، شهرام. (1394). خوانشی از جایگاه و نقش برندسازی معماری بر رقابتپذیری شهری در شهرهای جهانی. مدیریت شهری، 14(40)، 177-206.
References
Baghbannejad, E. (2014). Development of creative urban neighborhoods using children's participation (a case study of Neighborhood 7, Region 12 of Mashhad Municipality. Master's thesis on Urban Planning, Faculty of Islamic Art and Architecture, Imam Reza International University, Iran. [in persian]
Bastenegar, M., & Hassani, A. (2018). Tolerance; a Spiritual Strategy or a Strategic Spirituality in Development of Creative Tourism.
The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar, 15(60), 38-50.
https://doi.org/10.22034/bagh.2018.62764 [in persian]
Borén, T., & Young, C. (2017). Artists and creative city policy: Resistance, the mundane and engagement in Stockholm, Sweden.
City, culture and society,
8, 21-26.
https://doi.org/10.1016/j.ccs.2016.05.002
Branine, M., & Pollard, D. (2010). Human resource management with Islamic management principles: A dialectic for a reverse diffusion in management.
Personnel Review, 39(6), 712-727.
https://doi.org/10.1108/00483481011075576
Catungal, J. P., Leslie, D., & Hii, Y. (2009). Geographies of displacement in the creative city: The case of Liberty Village, Toronto.
Urban Studies,
46(5-6), 1095-1114.
https://doi.org/10.1177/0042098009103856
Dehdashti Shahrokh, Z., & Fayazi M. (2018) Marketing Management in Tourism Industry. Tehran: Mahkame Publishing Institute. First Edition. [in persian]
Eglins-Eglitis, A., & Lusena-Ezera, I. (2016). From industrial city to the creative city: development policy challenges and Liepaja case.
Procedia Economics and Finance,
39, 122-130.
https://doi.org/10.1016/S2212-5671(16)30256-8
gharehbaglou, M., & Kargar, T. (2017). New Insight into the Creative Urban Clusters (The potentials of joint space between Naqhsh- e Jahan Square and the Art University of Isfahan as an attractive place for the creative class). The Monthly Scientific Journal of Bagh-e Nazar, 13(45), 43-60. [in persian]
Goldberg-Miller, S. B. (2018). Keeping creativity downtown: Policy learning from San Francisco, Seattle, and Vancouver for municipal cultural planning in Toronto.
The Journal of Arts Management, Law, and Society, 48(3), 170-190.
https://doi.org/10.1080/10632921.2017.1422834
Grodach, C. (2013). Cultural economy planning in creative cities: Discourse and practice. International Journal of Urban and Regional Research, 37(5), 1747-1765.
Hamidi, A., Salaripour, A., & Hesam, M. (2021). Evaluation of urban management policies in utilizing creative city brand, case study: Rasht city, Iran.
Geographical Urban Planning Research (GUPR), 9(2), 439-461.
https://doi.org/10.22059/jurbangeo.2021.314497.1412 [in persian]
Hania, U., Azzadina, I., Sianipar, C. Setyagung, E., Ishii, T. (2012):
Preserving cultural heritage through creative industry: A lesson from Saung Angklung Udjo, Procedia Economics and Finance, 4(12), 193 – 200.
https://doi.org/10.1016/S2212-5671(12)00334-6
Iran Statistics Center. (2013). the results of national tourist statistics in the summer of 2013. Country Management and Planning Organization, Iran Statistics Center, Tehran. [in persian]
Kalantari, M., Rajaei, S., & Fotouhi Mehrabani, B. (2016). Analysis of Iran Metropolises in Terms of Possessing Indices of Creative City.
Geographical Urban Planning Research (GUPR), 4(4), 587-612.
https://doi.org/10.22059/jurbangeo.2016.62197 [in persian]
Landry, C. (2005). Lineages of the creative city. Creativity and the City. Netherlands Architecture Institute.
Landry, C. (2006). The art of city building.
Lin, S. Y. (2020). A Creatively Inclusive London?: Nomadic urban creative clusters as drivers of socio-economic integration and spatial quality in peripheral urban areas.
Mahmoudi Azar, S., Davoudpour, Z. (2018). Urban Branding for the Realization of the Creative City; Providing a Fundamental Data Theory (Case Study Urmia City).
Community Development (Rural and Urban Communities), 10(1), 115-136.
https://doi.org/10.22059/jrd.2018.68414 [in persian]
Markusen, A. (2006). Urban development and the politics of a creative class: evidence from a study of artists.
Environment and planning A,
38(10), 1921-1940.
https://doi.org/10.1068/a38179
Matlabi, Q., Haydari, Sh., & Shermohammadi, Sh. (2014). a study of the position and role of architectural branding on urban competitiveness in global cities. Urban Management, 14(40), 177-206. [in persian]
Meshkini, A., Alipour, S., & Hajizadeh, M. (2020). Explaining the Levels of Urban Creativity in the Metropolitan Cities (Case study: Karaj metropolis). Human Geography Research, 52(2), 385-400. doi: 10.22059/jhgr.2017.62460 [in persian]
Metaxas, T. (2010). Place marketing, place branding and foreign direct investments: Defining their relationship in the frame of local economic development process.
Place Branding and Public Diplomacy, 6(3), 228-243.
https://doi.org/10.1057/pb.2010.22
Moafi, R., ghadami, M., Mazaheri, M., & Farahany, F. (2018). Presenting the ideal city of creative city in Tehran metropolis. Journal of Iranian Social Development Studies, 11(1), 33-61. [in persian]
Mulero, M. P., & Rius-Ulldemolins, J. (2017). From creative city to generative governance of the cultural policy system? The case of Barcelona's candidature as UNESCO City of Literature. City,
culture and society, 10, 1-10.
https://doi.org/10.1016/j.ccs.2017.05.001
Pirbababei, M., Rabieifar, V., Asadi Mahal Chali, M. (2018). Monitoring the structure of cities from a creative city strategy viewpoint (Case study: eight metropolitans of Iran).
Physical Sacial Planning, 5(3), 11-31.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.26455471.1397.5.3.1.8 [in persian]
Pourmohammad, M., Rahmanzadeh, S., & Kavousy, E. (2019). THE ROLE OF IRIB ORGANIZATION IN DEVELOPING CREATIVE CITY. Journal of Iranian Social Development Studies, 11(42), 157-166. [in persian]
Rahimifard, G., Ghorbani, R., Babayi Aghdam, F., & Heydari Chiyane, R. (2021). Evaluation of Creative City Indicators in Creating a Creative Tourism City (Case Study: Khoy). Human Geography Research, 53(4), 1509-1522. doi: 10.22059/jhgr.2021.303752.1008127 [in persian]
Sadashiva, M. (2008). Effects of civil society on urban planning and governance in Meysore. India: Doctoral thesis. Technical university of Dortmund.
Salaripour, A., Hesam, M., Baradaran sagharloo, A., Hamidi, A. (2020). Explaining the Creative Tourism Development Strategies of Rasht City.
Journal of Urban Tourism, 7(3), 127-142.
https://doi.org/10.22059/jut.2020.303292.801 [in persian]
Sasaki, M. (2008). Developing creative cities through networking. Policy Science, 15(3), 77-88.
Sepe, M. A. R. I. C. H. E. L. A. (2010). Urban policies, place identity and creative regeneration: the Arabianranta case study. In 14th International Planning History Conference, Istanbul
Shahivandi, A., & Mousavipour, E. (2018). The impact of modern information and communication technologies on the city physical and spatial structure using creative city approach (Case Study: Isfahan City).
Motaleate Shahri, 7(25), 77-90.
https://doi.org/10.34785/J011.2018.025 [in persian]