ایمانی جاجرمی، حسین و فیروزآبادی، سید احمد. (1386). بررسی مدلهای سنجش عملکرد مدیریت محلی با تأکید بر سازمانهای مدیریت شهری و روستایی در ایران. فصلنامه مطالعات جامعهشناختی، 32، 112- 91.
برکپور، ناصر؛ گوهریپور، حامد و کریمی، مهدی. (1389). ارزیابی عملکرد شهرداریها بر پایه سنجش میزان رضایت مردم از خدمات شهری (مطالعه موردی: مناطق 1 و 11 شهر تهران). دو فصلنامه مدیریت شهری، 8(25)، 218-203.
پاپلی یزدی، محمدحسین و رجبیسناجردی، حسین. (1389). نظریههای شهر و پیرامون. تهران: انتشارات سمت.
پاتنام، روبرت. (۱۳۸۰). دموکراسی و سنتهای مدنی. ترجمه: محمدتقی دلفروز، تهران: انتشارات روزنامه سلام
پورافکاری، نصرتالله. (1373). فرهنگ جامع روانشناسی و روانپزشکی. تهران: نشر فرهنگ معاصر.
حسینی، سید عبدالحسین. (1399). سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیریت شهری با تأکید بر خدمات شهری (نمونه موردی: شهر ایذه). مجله پژوهش در هنر و علوم انسانی، 5 (29)، 68 – 59.
حسینی، مهدی. (1385). مدیریت سازمانهای محلی و شهرداریها. تهران: انتشارات بازتاب.
حکمت نیا، حسن و موسوی، میر نجف. (1386). سنجش میزان و عوامل مؤثر بر رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری (مطالعه موردی: شهرداری یزد). مجله جغرافیا و توسعه،5(9)، 196-181.
ذبیحی، حسین؛ حبیب، فرح و رهبری منش، کمال. (1390). رابطه بین میزان رضایت از مجتمعهای مسکونی و تأثیر مجتمعهای مسکونی بر روابط انسان (مطالعه موردی چند مجتمع مسکونی در تهران). فصلنامه هویت شهر، 8(5)، 118-103.
رجب صلاحی، حسن. (1381). ساختار حکومت محلی، مدیریت شهری و شهرداری، برنامهریزی و مدیریت شهری، مسائل نظری و چالشهای تجربی. تهران: انتشارات سازمان شهرداریها.
رهنما، محمدرحیم. (1380) پارادایم بهبود مدیریت شهری (با تکیهبر شهر مشهد). نشریه تحقیقات جغرافیایی،16(2)، 72 -62.
رفیعپور، سعید؛ داداشپور، هاشم؛ رحمانی، مریم و هادوی، فرامرز. (1389). ارزیابی اثر بخشی عملکرد شهرداری قاین از دیدگاه شهروندان. دو فصلنامه مدیریت شهری، 8(26)، 78-63.
رفیعیان، مجتبی؛ عسگری زاده، زهرا و عسگری زاده، محمد. (1389). ارزیابی میزان کیفیت مجتمعهای سکونتی با تأکید بر رویکرد رضایتمندی در محله نواب. فصلنامه مدرس علوم انسانی، 14 (1)، 212-197.
رستمی، محمدحسین؛ امان پور، سعید؛ کرمی، مهران و مرادرام نژاد، سید الله. (1394). سنجش رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری در حوزه خدمات شهری (موردمطالعه: شهر درود). مجله پژوهشها و برنامهریزی شهری،6(21)،50- 35.
درویشی، یوسف. (1391). رشد شتابان شهری و آسیبشناسی اجتماعی و کالبدی در شهر اردبیل. رساله دکتری، مرکز تحصیلاتت تکمیلی دانشگاه پیام نور تهران، استاد راهنما دکتر محمدتقی رهنمایی و دکتر نفیسه مرصوصی.
زنگنه، یعقوب و حسینآبادی، سعید. (1394). ارزیابی رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری و نقش آن در تأمین منابع مالی مدیریت شهری (موردمطالعه: شهر سبزوار). مجله آمایش جغرافیایی فضا،6(20)، 62-51.
شیعه، اسماعیل. (1382). لزوم تحول مدیریت شهری در ایران. مجله جغرافیا و توسعه،1(1)، 62-37.
شیعه، اسماعیل. (1387). دانشنامه مدیریت شهری و روستایی، تهران: سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
صفائی پور، مسعود؛ حسینی، نبیالله و قیصری، نرگس. (1394). سنجش رابطه میان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری و شاخصهای پایدار محیطزیست شهری (موردمطالعه: شهر دزفول). دو فصلنامه پژوهشهای بومشناسی شهری، 6(11)،40-25.
علیزاده، میثم. (1401). سنجش رضایتمندی شهروندان از فضای سبز شهری و تأثیر آن در مدیریت شهری (مطالعه موردی: شهر ارومیه). مجله جغرافیا و روابط انسانی، 4(4)، 15-1.
کاوه پور، یاسین؛ حمزه، فرهاد و اقبالی، ناصر. (1401). ارزیابی عملکرد مدیریت شهری با تأکید بر شاخصهای حکمروایی خوب (مطالعه موردی: شهر اهواز). مجله آمایش جغرافیایی فضا،12 (1)،66 – 51.
کاظمیان، غلامرضا و سعیدی رضوانی، نوید. (1380). امکانسنجی واگذاری وظایف جدید به شهرداریها. تهران: انتشارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشو.
کاظمی، علیاصغر. (1379). مدیریت سیاسی و خطمشی دولتی. تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
محمودی، علی. (1386). مبانی طراحی نظام جامع نظارت همگانی شهرداری. تهران: ناشر معاونت اطلاعرسانی شهرداری تهران.
ملازاده، مهدی و روستایی، شهریور. (1388). نقش شهرداری الکترونیکی در گستردگی شهری با استفاده از دادههای سنجشازدور و سیستم اطلاعات جغرافیایی (مطالعه موردی: مرند). فصلنامه مدیریت شهری،7(23)، 16-7.
حسین زاده دلیر، کریم و هوشیار، حسن. (1385). دیدگاهها، عوامل و عناصر مؤثر در توسعه فیزیکی شهرهای ایران. فصلنامه جغرافیا و توسعه ناحیهای،1(4)،213-226
هاشمی، فرهاد. (1372). حقوق شهری و قوانین شهرسازی. تهران: انتشارات مرکز تحقیقات معماری و شهرسازی.
هاشمی، سید مناف و یحیی پور، مهدی. (1390). اصول و مبانی مدیریت خدمات شهری در شهرداری. تهران: انتشارات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور.
References
Alizad, M. (2022). measuring citizens' satisfaction with urban green space and its impact on urban management (case study: Urmia city). Journal of Geography and Human Relations, 16, 1 -15.
Barakpour, N., Goharipour, H., & Karimi,M. (2009).evaluation of the performance of municipalities based on measuring people's satisfaction with urban services (case example: Districts 1 and 11 of Tehran). two Quarterly Journals of Urban Management, 25. [In Persian].
Darvishi, Y. (2013). Rapid urban growth and social and physical pathology in Ardabil city, doctoral dissertation, Payam Noor Postgraduate Education Center. Tehran, supervisor. Mohammad Taghi Rahmani and Dr. Nafiseh Morsoosi. [In Persian].
Rodríguez, P. G., Burguete, J. L. V., Vaughan, R., & Edwards, J. (2009). The Transformation of Municipal Services: towards Quality in the Public Sector. DOAJ (DOAJ: Directory of Open Access Journals).
Hashemi, F. (1993). Urban Laws and Urban Planning Laws.Tehran: Publications of Architecture and Urban Development Research Center. [In Persian]
Hashemi, S. M., & Yahyapour, M. (2013).principles and foundations of urban service management in the municipality.Tehran: publications of the Organization of Municipalities and Rural Affairs of the country. [In Persian].
Hosseini, S. A. H. (2019). measuring the level of citizens' satisfaction with the performance of urban management with an emphasis on urban services; Case example: Izeh city. Journal of Research in Arts and Humanities,5(29), 59 - 68. [In Persian].
Hosseini, M. (2006). Management of local organizations and municipalities. Tehran: Bztab Publications. [In Persian]
Hosseinzadeh Delir, K. & Huoshiar, H. (2004). perspectives, factors and effective elements in the physical development of Iranian cities.
Geography and Regional Development, 1, (4),213-226.
https://doi.org/10.22067/geography.v4i6.3113. [In Persian].
Hikmat Nia, H. & Mousavi, M.N. (2016), measuring the extent and factors affecting citizens' satisfaction with the performance of the municipality, a case study: Yazd Municipality. Journal of Geography and Development,5(9)،181-196.[In Persian].
Merenda, F., Trent, J., Rinke, C. R., & Buchanan, M. (2020). Understanding citizen satisfaction with the police: results from a community survey. Police Practice and Research, 22(1), 692–710.
Akther, M. S., Islam, I., & Hasan, M. U. (2009). Evaluation of municipal services in selected wards of Dhaka City Corporation: Citizen’s Perspective. Theoretical and Empirical Researches in Urban Management, 4, 133–145.
Imani Jajermi, H. & Firouzabadi, S. A. (2016). review of local management performance measurement models with an emphasis on urban and rural management organizations in Iran. Social Sciences Journal, 32,91-112. [In Persian].
Kavepour, Y; Hamza, F, & Iqbali, N. (2020). evaluating the performance of urban management with emphasis on good governance indicators (case study: Ahvaz city).
Space Geographic Survey Magazine, 12(1), 51-66.
https://doi.org/10.30488/gps.2022.342406.3543 [In Persian].
Kazemian, G., & Saidi Rizvani, N. (2008). Feasibility of assigning new tasks to municipalities. Tehran: Publications of the Organization of Municipalities and Rural Districts of the country. [In Persian].
Kazemi, A. A. (2000). Political Management and Government Policy. Tehran: Farhang Islamic Publishing House. [In Persian]
Mahmoudi, A. (2016). Basics of Designing a Comprehensive System of Public Supervision of Tehran Municipality. Tehran: Municipality, Publisher of Tehran Municipality Information Deputy. [In Persian]
Mokhlis, S., Aleesa, Y., & Mamat, I. (2011). Municipal service quality and citizen satisfaction in Southern Thailand.
Journal of Public Administration and Governance,
1(1),122.
https://doi.org/10.5296/jpag.v1i1.717
Molazadeh, M., & Roustaiy, Sh. (2008).the role of electronic municipality in urban sprawl using remote sensing data and geographic information system (case study: Marand). Urban Management Quarterly, 7(23), 7-16 [In Persian].
PapliYazdi, M. H., & RajabiSanajardi, H. (2010). Theories of the City and the Periphery. Tehran: Samit Publications. [In Persian].
Putnam, R. (2001). Democracy and Civil Traditions. translated by: Mohammad Taghi Delfrooz, Salam. Tehran: Newspaper Publishing House.
Puorafkari, N. (1991). comprehensive culture of psychology, psychiatry. Tehran: Contemporary Farhang Publishing House [In Persian].
Rafiyan, M., Asgarizadeh, Z.& Asgarizadeh, M. (2009). evaluating the quality of residential complexes with an emphasis on the satisfaction approach in Nawab neighborhood. Modares Humanities Quarterly, 14, (1) [In Persian].
Rajab Salahi, H. (2000). local government structure, urban and municipal management, urban planning and management, theoretical issues and experimental challenges. Tehran: publications of the Organization of Municipalities [In Persian].
Rahnama, M. R,. (2006). Urban Management Improvement Paradigm. Journal Geographical Research.16, (2), 62-72. [In Persian].
Rafipour, S., Dadashpour, H., & Rahmani, M. (2009). Evaluation of the effectiveness of Qain Municipality's performance from the citizens' point of view. Urban Management Quarterly, 8(26)، 63 -78. [In Persian].
Rostami, M.H., Amanpour, S., Karmi, M, & Muradramnejad, S. (2014). measuring citizens' satisfaction with the performance of the municipality in the field of urban services (case study: Shahr Durood).
Magazine, Researches and Planning Shahri،6(21), 50-35.
doi: 10.22059/JRD.2024.370223.668833 [In Persian].
Safiek. M. (2011). Municipal service quality and citizen satisfaction in bankoke. journal of public administration and governance,1(1).
Stipak, B. (1979). Citizen Satisfaction with Urban Services: Potential Misuse as a Performance Indicator.
PAR. Public Administration Review/Public Administration Review,
39(1).
https://doi.org/10.2307/3110378
Shiya, E. (2006).Municipality, urban and rural management encyclopedia. Tehran: organization of municipalities and villages of the country [In Persian].
Safaiypour, M., Hosseini, N., Z & Qaysari, N. (2014). measuring the relationship between citizens' satisfaction with municipal performance and sustainable indicators of the urban environment (study: Dezful city).
two quarterly journals of urban ecology research,6(11), 25-40.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.25383930.1394.6.11.2.1 [In Persian].
Zabihi, H., Habib, F., & Rahbarimanesh, K. (2013).The relationship between the level of satisfaction with residential complexes and the impact of residential complexes on human relationships (case study: of several residential complexes in Tehran).
Hoyt Shahr Quarterly,8(5) 103-118.
https://dorl.net/dor/20.1001.1.17359562.1390.5.8.10.4 [In Persian].
Zanganeh, Y., & HosseinAbadi, S. (2014). evaluation of citizens' satisfaction with the municipality's performance and its role in providing financial resources for urban management(case study: Sabzevar city). Journal of Space Geography,6(20)،51-62. [In Persian].